Budoucnost zdraví je v digitalizaci
Článek06. 10. 2023
Canadian Medical staví na klientském servisu a flexibilitě. Podle obchodního ředitele Vítězslava Havliše je klíčem k úspěchu především investice do moderní léčby.
Spokojenost klientů na prvním místě
Technologický pokrok i měnící se preference pacientů si žádají razantní modernizaci zdravotní péče. „Svůj úspěch zakládáme především na spokojenosti klientů. Proto jsme hrdí na modernizaci našich klinik a zdravotnických center, do kterých průběžně investujeme. Řadu přístrojů jsme vyměnili za nové a lepší. Modernizujeme ale i interiér našich klinik, aby se u nás klienti cítili co nejkomfortněji,“ popisuje Vítězslav Havliš, obchodní ředitel Canadian Medical strategii, která během loňského i letošního roku výrazně rozšířila její portfolio služeb.
Komplexní péče díky širokému spektru odborností
Na klinice Waltrovka například došlo k rozšíření gynekologické péče o specializovanou kolposkopickou ambulanci. V rámci jednodenní chirurgie tak nyní Canadian Medical nabízí i nová ošetření v oborech gynekologie a porodnictví. Nové procedury byly zavedeny též v oblasti ortopedie, urologie, angiologie, cévní chirurgie a všeobecné i dětské chirurgie. Klinika The Park na Praze 11 zase od března 2023 nabízí možnost provedení lumbální punkce (odběru mozkomíšního moku) pomocí atraumatické jehly. Klienti se díky tomu nemusí objednávat do nemocnic, navíc mohou hned po výkonu domů.
Významným mezníkem bylo letos i otevření nového dermacentra. To pacientům nabízí komplexní a nadstandardní péči – od prevence až po léčbu kožních a venerických onemocnění. „Jsme velmi rádi, že se nám tento rok podařilo rozšířit spektrum zdravotnických služeb i v rámci kliniky Pankrác House na Praze 4. V dermacentru funguje například poradna pro pigmentové névy a kosmetologické poradenství. Dále se tým lékařů zaměřuje i na korektivní dermatologii, dermatochirurgické zákroky a ošetření pomocí CO2 laseru. V dermacentru provádíme i chemický peeling, injekční lypózu nebo mezoterapii. Odpovídá tomu i prostředí centra, které je vůči klientům příjemné, s citlivým přístupem a diskrétností,“ popisuje Vítězslav Havliš.
Komunikace klientů s lékaři je klíčová
Budoucnost zdravotní péče ale nestojí pouze na modernizaci přístrojů. Důležitý je i přístup lékařů ke klientům-pacientům. „Jsme přesvědčeni, že budoucnost českého zdravotnictví by měla spočívat i v globalizaci péče. V Canadian Medical jsou nemalou skupinou klienti ze zahraničí, všichni naši zaměstnanci, kteří s klienty přichází do styku, proto výborně ovládají alespoň jeden světový jazyk. Kromě snazší přístupnosti se ale zasazujeme i o to, aby klienti zůstávali se svým lékařem nepřetržitě v kontaktu, a aby zejména u komplikovaných diagnóz hladce spolupracovaly jednotlivé odbornosti. Ideálním nástrojem je v obou případech technologie telemedicíny,“ říká Vítězslav Havliš.
Rychlý a pohodlný kontakt prostřednictvím aplikace
V Canadian Medical již ostatně zavádění moderních digitálních postupů přináší reálné výsledky. Zdravotní klientská platforma myCANADIAN například loni získala 3. místo v prestižní soutěži Internet Effectiveness Awards 2022, v kategorii Mobilní aplikace. „Již během covidu jsme zaznamenali zvýšený zájem o dostupnější konzultace s lékařem. Snažili jsme se proto vyjít klientům, ale i lékařům vstříc, a vytvořili jsme aplikaci myCANADIAN. Klienti mají díky ní jednoduchý přístup ke kontaktům do ordinace, a především možnost domluvit si konzultaci na dálku. Aplikace také umožňuje klientům objednat se na vyšetření online a spojit se s lékařem kdykoliv, 24 hodin denně. Mnoho klientů rovněž oceňuje možnost ukládat si e-recepty přímo v aplikaci, včetně jejich obnovování, nebo procházet svoje lékařské záznamy z absolvovaných vyšetření,“ vysvětluje Havliš.
Trendem je klientský komfort
Společnost plánuje podle slov obchodního ředitele pokračovat v současném trendu i do budoucna. Na prvním místě bude klientský komfort. „Základními pilíři, na kterých stavíme, jsou nadstandardní péče a flexibilita. Každý z našich lékařů má k pacientovi osobní přístup a snaží se s ním plánovat jednotlivé návštěvy podle individuálních možností. V příštích měsících bychom rádi pokračovali se zaváděním nejmodernějších přístrojů do praxe a s rozšiřováním specializovaných pracovišť v rámci klinik,“ uzavírá Vítězslav Havliš.
Článek vznikl pro časopis EURO.
Vítězslav Havliš, obchodní ředitel Canadian Medical